"עוגן" - חברת מודיעין תחרותי מובילה
בעולם תחרותי והישגי כמו עולם העסקים צריך להיות עם אצבע תמידית על הדופק ויותר מכך, להיות צעד אחד לפני כולם.
חברת "עוגן" מתמחה ומובילה באיסוף וניתוח מודיעין תחרותי הקשור לשירותים, מוצרים, תהליכי עבודה של המתחרים כבסיס לקבלת החלטות אסטרטגיות עסקיות. החברה פועלת בישראל ובחו"ל.
חשוב לדעת
מהו מודיעין תחרותי?
מודיעין תחרותי, הידוע בכינוי הלועזי (CI competitive intelligence) הוא מכלול של פעילויות המעניקות יתרון לחברה על פני יתר השחקניות בענף. מדובר על תהליך של איסוף, ניתוח ושימוש במידע על מתחרים, לקוחות, ספקים ועוד, על מנת לשפר את היתרון התחרותי. המידע מסייע להבין את הסביבה התחרותית, את האתגרים וההזדמנויות הקיימים בענף, במטרה להשתמש נכון בנתונים ולפתח אסטרטגיות יעילות וטקטיקות מנצחות.
כמו בעולמות אחרים בהם נאסף מודיעין, גם כאן ניתן לחלק את פעילויות המודיעין התחרותי לשני סוגים עיקריים: מודיעין טקטי, אשר בעיקרו מכוון לתהליך קצר טווח השואף לפתור סוגיה אקוטית של לכידת נתח שוק או הגדלת רווחים. ומודיעין אסטרטגי בעל ראייה ארוכת טווח, הבוחן סיכונים והזדמנויות מרכזיות שעומדות בפני חברה.
איך אוספים מודיעין תחרותי בדרך נכונה
זיהוי מתחרים עיקריים
השלב הראשון הוא לנתח את התחרות ולזהות את המתחרים הישירים, דהיינו החברות שמוכרות את אותו המוצק/שירות, לאותם אנשים. לעיתים יש הצפה של מתחרים והדרך הטובה ביותר לצמצום ודיוק היא באמצעות בחינה קפדנית של "ניצחונות מול הפסדים" איזה מתחרה נושף בעורף ולמי הכי הרבה מפסידים עסקאות. תשאול נכון של לקוחות יכול לספק את המידע הזה בקלות.
קביעת יעדים למודיעין תחרותי
לאחר שהוגדרו המתחרים חשוב להיות מרוכזים בתובנות הרצויות, לא חכמה לאסוף מידע על גבי מידע בלי תכלית, לכן יש לקבוע תחומי עניין מרכזיים ויעדים מדויקים למחקר. קביעת מטרות ויעדים תעניק לחקר המודיעין התחרותי את הכיוונים הנדרשים ברמה הטקטית וגם את מדדי ההצלחה.
פנייה לחברה שמתמחה במודיעין תחרותי עסקי
חברות מקצועיות העוסקות באיסוף מודיעין תחרותי משלבות מקורות מידע נגישים ופתוחים לכל, בשילוב עם מתודולוגיות ייחודיות לניתוח מידע, בניית פרופילים מדויקים ויכולות תחקור ואנליזה מעולמות שונים שלא כולם בקיאים או מודעים לקיומם, היתרון המשמעותי של חברות אלה הוא הפיכה של תובנה לפעולה. חשוב להדגיש כי חברות אלה שומרות על סטנדרטים גבוהים של אמינות ואתיקה מקצועית ואין להם יד ורגל במה שמכונה ריגול תאגידי או תעשייתי שאינו חוקי ומוגדר כעברה פלילית.
תכנון ותוכנית פעולה למודיעין תחרותי
על מנת לפעול בצורה המיטבית חשוב ראשית לתכנן ולגבש תוכנית פעולה ולא לירות לכל הכיוונים ולייצר כמויות של חומר שאין דרך אמיתית לנתח אותן כראוי. יש לבנות רשימה של צרכים ותובנות תחרותיות חשובות שיש לדייק בהשגתן. המטרה היא למקסם את מאמצי האיתור והניטור ולא לבזבז משאבים.
בחירת מקורות איסוף אפקטיביים
עסק בצמיחה נדרש לא פעם להשקיע משאבי זמן וכסף עצומים ועליו להיות בטוח שה – ROI יהיה וודאי. אם לוקחים למשל את הדוגמה של השקעה בפיתוח מוצר חדש או הכנסה של טכנולוגיות חדשות, על העסק להשקיע משאבים משמעותיים ועליו לקבל החלטה מהותית וחד משמעית של GO/NO GO. מודיעין עסקי בשלב קבלת ההחלטה יסייע להבין את המגמה בשוק, האם יש מוצר דומה על הכוונת של המתחרים או ממש בהליכי פיתוח, איזה טכנולוגיות יש למתחרים ועוד.
ניתוח מידע והשגת מסקנות
יש להקפיד על תהליך מסודר, ביקורתיות וניתוח מפוכח: יש להבין מאין נלקחים הנתונים , מה מידת האמינות, האם נאספו בצורה חוקית וניתן להשתמש בהם לצרכים עסקיים אות בבתי המשפט.
ונחזור אליכם בהקדם
חשיבות המודיעין התחרותי
ברור שהעולם העסקי אינו זהה לשדה קרב, אבל אין סיבה לא להשתמש בתפיסת המודיעין גם כאשר בוחנים תחרות ומתחרים. כאשר השוק משתנה באופן תדיר, חשוב לדעת מה הכיוונים הנכונים ולאן להתקדם. אפשר כמובן לחוש את התנודות ולהעריך כיוונים אבל זה לא יכול להחזיק לאורך זמן. זאת הסיבה שצריך מודיעין תחרותי מעודכן ודינאמי, כזה שאוסף מידע כל הזמן, מנתח ומסיק מסקנות בכל רגע נתון.
חשוב להבין כי ניטור מידע וניתוחו אינו בגדר מותרות ובמציאות של ימינו זה אחד הגורמים הכי חשובים להישרדות וצמיחה. המידע המדויק יוצר הבנה מושכלת המונעת מתוך מטרה לכיבוש השוק ומיצובו הגבוה של המותג הספציפי ושל העסק. הכרת השוק על בוריו לרבות הכרת הגישה והמניעים של המתחרים, אפיון של הלקוחות והצרכים שלהם, מערך השיקולים של הספקים וכל רכיב אחר בענף מסייע לעסק להיות בחוד החנית של השוק.
מודיעין עסקי רחב, מדויק ומגוון יכול לקדם את העסק בכמה תחומים מהותיים להצלחה, הוא יכול לעזור להנהלות לזהות ולנתח מגמות בתעשייה כדי להחליט על מהלכים עתידיים, לספק מידע רלוונטי ואמין לגבי ציפיות, מגמות וטכנולוגיות שהמתחרים אוספים או מפתחים. מידע שיווקי מסייע בבניה מיטבית של תוכניות שיווק לרבות ניתוח חוזקות וחולשות ואפשרות להקצות משאבי כסף וכח אדם בצורה יעילה. ללא ספק מידע עסקי ושיווקי שווה ברבה מאוד כסף והוא משפר מאוד את ה – ROI של מאמצי השיווק והמכירה
למה לבחור בנו
בחירה בשירות המודיעין התחרותי של "עוגן – חברת מודיעין עסקי" מבטיחה דיסקרטיות ומקצועיות ללא פשרות, עם תוצרים המספקים ודאות, יתרון תחרותי אמיתי ומובהק, תובנות המאפשרות צמיחה וביטחון מוחלט בקבלת ההחלטות המיטביות באמצעותן ניתן יהיה לכבוש את השוק ולמצב את המותג כמוביל הענף, להניע פעילויות פיתוח עסקי חדשות ואפקטיביות ולקבוע עובדות בשטח על פני המתחרים.
ממצאי מודיעין עסקי שמתבצע ע"י משרד מורשה מטעם משרד המשפטים יכולים לשמש כראיות בבתי המשפט.
משרד חקירות עוגן מבצע חקירות בפריסה ארצית וגם בחו"ל.
מינימום פרק הזמן הנדרש כדי להשיג מודיעין עסקי תחרותי איכותי תלוי במספר גורמים כמו סוג המידע הנדרש, המיקום, מורכבות ועוד. חברת מודיעין עסקי וותיקה ומקצועית תספק לכם מראש הערכה משוערת.