מידענות עסקית – מנוף עסקי עוצמתי על מנת להיות צעד אחד לפני המתחרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
5 דרכים בהם מידענות עסקית עוזרת לארגונים לגבור על התחרות

העולם העסקי של ימינו מאופיין בתחרות חריפה, על כל משאב ומשאב של הארגון. אנחנו לא מדברים רק על המתחרים הישירים שלכם, המנסים להעביר אליהם את הלקוחות שלכם – ייתכן שגם העובדים שלכם מחוזרים על ידי ארגונים אחרים, ובוודאי שבפני המשקיעים שלכם כל הזמן ניצבות אפשרויות אחרות, בין אם אתם חברה פרטית או ציבורית.

במאמר זה נציג בפניכם מנוף עסקי עוצמתי שניתן להשתמש בו על מנת להיות צעד אחד לפני המתחרים: מידענות עסקית. 

נתאר 5 דרכים בהם מידענות עסקית מסייעת לארגונים, ובנוסף, כיצד מודיעין עסקי תחרותי חובר יחד למידענות כדי לייצר תמונה שלמה עבור הארגון.

דרך #1: כשנדרשת למידה מהירה בתחום חדש

אם אתם חושבים על כניסה לשוק גיאוגרפי חדש, החדרת מוצר חדש לשוק וכיו"ב, זה אומר שאתם ניצבים בפני אתגר משמעותי הטומן בקרבו חוסר ודאות רבה. זו הסיבה שבשלבי ההכנה, לקראת התנעת המהלך החדש, ארגונים רבים פונים לשירותי מידענות עסקית ומזמינים מחקר מקצועי.

המחקר המקצועי הוא מסמך הכולל את כל המידע הרלבנטי הנדרש להנהלת החברה על מנת לקבל החלטות מושכלות באשר לאופן התנהלות המהלך החדש. ניתן גם למקד את המחקר ספציפית במוצר או בטכנולוגיה מסוימת.

למידענים מקצועיים יש גישה למאגרי מידע ייחודיים בתשלום, בהם נמצאים חומרי גלם איכותיים לכתיבת המחקר: דוחות פיננסיים עדכניים, סקרים מהשטח, כתבות עומק ועוד. כיום ניתן למצוא מאגרי מידע איכותיים לפי תחום התמחות משפטי, טכנולוגי, רפואי וכו'.

במידה ובחרתם בגוף מידענות מנוסה, תשמחו לדעת כי איסוף המידע לצורך הכתיבה, והכתיבה עצמה, נשענות על ניסיון של שנים בהכנת מחקרים.

>>כיצד מודיעין עסקי תחרותי מסייע ללמידה מהירה בתחום חדש:

צוות חוקרים מחברת מודיעין עסקי מנוסה נוהגים לעבוד יחד עם המידענים, בפעילות של איסוף מידעים וראיות לשדרוג או השלמה של התמונה המחקרית. לדוגמה, התהליך המודיעיני עשוי להתמקד במתחרה אחד או יותר, כדי להביא דוגמה חיה מהשטח שהמידענים יכולים להשתמש בה להסקת מסקנה כוללנית במחקר.

דרך #2: לצורך סריקת פטנטים

אם אתם כבר בתוך מהלך ייצור של טכנולוגיה חדשה, או רק בתחילת הדרך, ואתם שואלים את עצמכם האם ניתן להגן בפטנט על ההמצאה החדשה, כדאי שתדעו כי ארגונים רבים פונים למידענות עסקית לצורך סריקת פטנטים.

סריקת פטנטים מקצועית משווה בין הפיתוח או ההמצאה שלכם, לבין פיתוחים והמצאות שכבר רשומים כפטנטים בישראל ובעולם.

לצוות מקצועי של מידענים עסקיים ישנה גישה ישירה למאגרי המידע של רשם הפטנטים לא רק בישראל אלא גם בארה"ב, אירופה ויפן. הבדיקה הראשונית מתבצעת במהירות ובקלות ויכולה לחסוך זמן וכסף רב.

מעניין לציין, כי ארגונים פונים לעתים לסריקת פטנטים לא כדי להגן על המצאה שלהם, אלא כדי לאתר פטנט מסוים שניתן להשתמש בו לצורך עסקי. ייתכן שמישהו כבר המציא את הטכנולוגיה פורצת הדרך שעשויה לעשות את ההבדל בענף שלכם, ואם כן, יש היגיון בפניה לאותו ממציא שודאי יוכל להרוויח מהענקת רישיון שימוש להמצאתו.

>כיצד מודיעין עסקי תחרותי מסייע לסריקת פטנטים:

במקרה ומתחרה שלכם עובד על פיתוח טכנולוגיה חדשה, אחד היתרונות הגדולים בשימוש במודיעין עסקי הוא יכולת החוקרים הפרטיים לאסוף מידע על הפיתוח החדש, כמובן בדרך חוקית.

מידענות עסקית - צעד אחד לפני המתחרים

דרך #3: לצורך תכנית עסקית

בשלבים הראשונים של תכנית עסקית, ארגונים רבים פונים לשירותי מידענות עסקית לצורך איתור מידע על מגמות השוק, היקפי פעילות, רמות רווחיות, מגמות מתחרים, סוגי המשקיעים וכו'. בנוסף, מידענים עסקיים יעילים במציאת פרטי קשר של בעלי מקצוע, חברות, ספקים, יצרנים ויבואנים בחו"ל.

>>כיצד מודיעין עסקי תחרותי מסייע לתכנית עסקית:

צוות מנוסה ומקצועי במודיעין עסקי עשוי להיות בעל ערך רב בזיהוי איומים המסכנים את השגת היעדים של התכנית העסקית, והצעת חלופות להפחתת הסיכונים. כמו כן, המודיעין העסקי יכול לזהות הזדמנויות להגדלת היקף המכירות באמצעות ניצול הזדמנויות בשוק היעד.

דרך #4: לצורך הופעה מרשימה בכנס

אין הזדמנות שניה לייצר רושם ראשוני – בענפים רבים, מטכנולוגיה עתירת מידע ועד תעשייה כבדה, כנסים הם דרך נפלאה להיחשף ללקוחות חדשים ולייצר שיתופי פעולה משמעותיים. אולם ארגונים חכמים יודעים להיערך מספר חודשים לפני כנס חשוב, כדי לוודא שישיגו בו את יעדיהם.

אחת מדרכי ההתכוננות לכנס חשוב היא להסתייע בשירותי מידענות עסקית לצורך עריכת מצגות שיוצגו בכנס, לצורך איסוף מידע לקראת הרצאה שתעבירו בכנס, לצורך איסוף מידע אודות זהות משתתפי הכנס וכיו"ב.

>>כיצד מודיעין עסקי תחרותי מסייע לתכנית עסקית:

אם מתחרה שלכם מתכנן הופעה מרשימה אפילו יותר בכנס הקרוב, צוות מודיעין עסקי תחרותי עשוי לגלות זאת וליידע אתכם מראש, לנטרל את אפקט ההפתעה ולאפשר לכם להיערך.

דרך #5: לצורך היערכות משפטית

אם נחשפתם לתביעה משפטית, או שאתם שוקלים לתבוע, ואתם כרגע בשלב של איסוף מידע והגעה להחלטה, מלבד הפנייה לעורכי דין כדאי לדעת כי ארגונים רבים פונים גם למשרדי חקירות ומודיעין עסקי כדי לקבל שירותי מידענות עסקית, לצורך איתור פסקי דין וספרות משפטית.

>>כיצד מודיעין עסקי תחרותי מסייע להיערכות משפטית:

תוכלו להיעזר בצוות מודיעין עסקי לצורך איסוף ראיות חותכות, הקבילות בבית משפט, לחיזוק עמדתכם.

האם המאמר עניין אותך?

מאמרים נוספים

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם