"עוגן" - מובילים באיסוף וניתוח מודיעין עסקי
"עוגן" הינה בין חברות המודיעין העסקי המובילות באיסוף וניתוח מודיעין תחרותי הקשור לאסטרטגיה, שירותים, מוצרים, תהליכי עבודה ודפוסי התנהגות של המתחרים כבסיס לקבלת החלטות עסקיות. החברה פועלת בישראל ובחו"ל.
חשוב לדעת
באילו מקרים נדרש מודיעין עסקי
היום כמעט כל ארגון, חברה או עסק זקוק בשלב זה או אחר למודיעין עסקי.
מודיעין עסקי מסייע לזהות את השחקנים, המתחרים העיקריים ואת האתגרים וההזדמנויות הקיימים בתחום במטרה להשתמש במידע בצורה נכונה ולפתח אסטרטגיה חכמה ויתרון על פני המתחרים.
להלן מספר מקרים שנדרש שירותי מודיעין עסקי:
לפני כניסת פירמה חדשה לשוק
כניסה של שחקן חדש לשוק עלולה להוות סכנה לזה הנוכחי. ידע על הפירמה כולל היכולות הכלכליות שלה, אסטרטגיות הפעולה, התוכניות שלה וזיהוי נקודות החוזקה והחולשה, יובילו לקבלת החלטות טובות יותר. הפירמה החדשה יכולה להוות איום לעסק הקיים וההחלטה כיצד לפעול צריכות להתקבל על בסיס מידע מהימן.
לפני רכישה או מיזוג
לפני רכישה או מיזוג עם חברה אחרת יש צורך לבצע בדיקת נאותות. העסק המשקיע רוצה לדעת כי הצד השני פועל בתום לב ורוצה להכיר את היתרונות והחסרונות שלו. איסוף מודיעיני יחשוף את הסיכונים, יעביר בדיקת רקע על המעורבים בדבר ועל השותפים העתידיים, יבחן את החוסן הכלכלי של החברה ויבדוק אם עומדים מולה הליכים משפטיים.
לפני משא ומתן
במשא ומתן ישנה משמעות רבה לידע של כל אחד מהצדדים. ככל שיש לעסק יותר ידע על הצד השני כך הוא יכול להיות חזק יותר ולהשיג את התוצאה הרצויה מבחינתו. נתונים כלכליים, משפטיים ורקע כללי על הנציגים המייצגים את הצד השני, מסייעים להגדיר מראש את גבולות המו"מ וכיצד לנהל את התהליך.
לפני יציאה למכרזים
מכרז עשוי להוות נקודת מפנה משמעותית. ההשקעה הנדרשת בהכנה לפני המכרז עשויה להיות גדולה ולכן חשוב לבדוק כי לא נעשו פעולות כמו תיאום מכרזים וכן לאסוף מידע מקיף על הדרישות ועל המתחרים. המטרה של העסק היא להציע את העסקה הטובה ביותר לכל הצדדים והוא זקוק לנתונים על השוק, התחרות והדרישות כדי לצלוח את המשימה.
לפני פיתוח מוצר חדש
פיתוח מוצר חדש דורש השקעה של משאבי זמן וכסף. מרגע העלאת הרעיון ועד שישנו מוצר עובר זמן ומודיעין עסקי יוכל לעזור במספר מישורים. המודיעין יוכל לבחון האם ישנו מוצר דומה או האם ישנו כרגע הליך לפיתוח מוצר דומה. גם לאחר שהתקבלה ההחלטה לפתח את המוצר יש לבדוק כי המתחרים לא מנסים לאסוף מידע מצדם ולפגוע בחברה.
זיהוי התפתחות טכנולוגית אצל מתחרים
טכנולוגיה מתקדמת יכולה להעניק יתרון משמעותי בשוק. יש צורך לדעת באילו טכנולוגיות משתמשים המתחרים לפני ההקמה, לפני קבלת החלטה האם לרכוש טכנולוגיה כזו או אחרת וכשמכל סיבה אחרת יש הצדקה לבחון כיצד אחרים עובדים ופועלים.
לימוד אסטרטגיות מוצלחות
לימוד דרך הצלחה של אחרים יכול להיות משמעותי. המודיעין יכול לאסוף מידע בנוגע לאסטרטגיות אשר מובילות להצלחה של המתחרים. האיסוף יתבצע רק באופן חוקי והוא יכול לשמש לצורך מינוף וקבלת החלטות פעולות שיובילו להצלחה.
ונחזור אליכם בהקדם
מה ניתן לגלות באמצעות איסוף מודיעין עסקי
איסוף מודיעין תחרותי יכול להתבצע בתחילת הדרך, בעת ההקמה או לפני שמתקבלות החלטות משמעותיות על פיתוח כיוונים חדשים. האיסוף יכול להתבצע גם לצרכים שוטפים במטרה להכיר היטב את השטח ולזהות בשלבים מוקדמים איומים שעלולים לגרום לפגיעה.
זיהוי שווקים פוטנציאליים
לפני ההקמה ולפני פיתוח מוצר (או שירות) חדש, יש להבין את השוק ולבחון האם ישנה הצדקה לצעדים הבאים. המודיעין בוחן את מצב השוק הנוכחי וגם את הפוטנציאלי בדרכים יצירתיות ומאתר מידע גם אם הוא לא נראה לעין באופן מידי.
זיהוי מתחרים פוטנציאליים
זיהוי המתחרים נדרש לפני יציאה עם מוצר חדש וגם בפעילות השוטפת. אם ישנה היכרות עם המתחרים, כדאי לדעת כיצד הם מתנהלים. אם נראה שאין מתחרים, יש למצוא אותם וזאת תוך יציאה מנקודת הנחה כי הם קיימים, אך עוד לא נראים לעין.
אסטרטגיה עסקית ושיווקית של המתחרים
את המידע על הפעולות העתידיות של המתחרים אפשר לאסוף בדרכים חוקיות. מידע שכזה יכול להשפיע באופן משמעותי על הארגון או החברה ולעזור להתכונן לעתיד ולקבל החלטות בנוגע לפעולות עתידיות. מידע מהימן מסייע להתכונן לקראת איומים ומאפשר לקבל החלטות טובות ומקצועיות.
מצבם הפיננסי של המתחרים או של ארגון מסוים
לעתים יש צורך לדעת מה המצב הפיננסי של המתחרים, של הלקוחות או של הספקים. היציבות של המתחרים משפיעה על הפעולות שלהם. היציבות של הלקוחות או של הספקים הכרחית לעבודה תקינה לטווח הארוך ובעיקר כאשר ניתן אשראי.
הזדמנויות ואיומים עסקיים
איתור הזדמנויות שיכולות לעלות בשוק דורשת יצירתיות, פיתוח קשרים ויכולת להציג נוכחות במקומות הנכונים. אחת מהמשימות של המודיעין היא למצוא את אותן נקודות שיכולות להוות מקפצה לעסק. אותו הדבר בנוגע לאיומים, כאשר רב הנסתר על הגלוי ותפקידו של החוקר הוא למצוא את כל מה שיכול לסייע לארגון.
השיטות המשמשות באיסוף מודיעין
כל תהליך איסוף המודיעין מתבצע בצורה חוקית ועל ידי משרדי חקירות המאושרים לעסוק בתחום על ידי משרד המשפטים. החוקרים נדרשים ליצירתיות, ניסיון רב בתחום ולעתים יהיה עליהם להיות בעלי יכולת תקשורתית מעולה, תלוי בפעולה המתבצעת.
במקרים מסוימים המידע "פתוח לכל" והמשימה הנדרשת היא לאסוף אותו. פרסומים ברשתות החברתיות, באתרים של מתחרים, ביוטיוב ובעיתונות (דיגיטלית ופיזית), יכולים להיות מקור למידע רב. תפקידו של חוקר פרטי הוא לאתר את מקורות המידע, לעקוב אחריו, לחפש אחר הפרסומים הנכונים ולאמת אותם על ידי הצלבת מידע.
לעתים המידע נמצא במקורות רשמיים כמו לשכת המסחר, באיגודים המקצועיים, אתר המידע הממשלתי ואחרים. גם שם החומר יכול להיות פתוח, אך על בעל המקצוע לדעת לאן לגשת, לבקש לקבל מידע בדרך הנכונה וכמובן בסופו של דבר לבחון האם יש להמשיך לחפש עוד חומר או שאפשר להסתפק בזה שכבר נאסף.
אפשרות נוספת הנכללת באיסוף מודיעיני הוא דרך אנשי מפתח. כל זאת באופן חוקי כאשר המפגש יכול להתבצע בכנס, תערוכה, ועדה מקצועית ואפילו במפגשים חברתיים. יתכן ויהיה צורך "להסתובב" באותם חוגים כמו איש המפתח ממנו רוצים לקבל מידע ולפתח ברגישות מערכת יחסים כך שבסופו של דבר הגורם הרלוונטי פשוט ידבר וימסור את המידע מרצונו החופשי.
מקורות מידע עיקריים לאיסוף מודיעין עסקי תחרותי
מקור | דוגמא למידע מודיעיני שניתן להשיג מהמתחרים |
אתרי האינטרנט ורשתות חברתיות |
שירותים ומוצרים חדשים, לקוחות, גיוס עובדים, תמחור, חדשות החברה |
שיחה עם הלקוחות שלכם | תובנות חשובות על היתרונות והחסרונות שלכם ושל המתחרים |
דירוג המתחרים בדיגיטל ודיון בפורומים |
אינפורמציה על לקוחות המתחרים שלכם |
חוות דעת של עובדי המתחרים בדיגיטל |
היתרונות והחסרונות של המתחרים |
העובדים בעסק שלכם | תובנות חשובות על היתרונות והחסרונות שלכם ושל המתחרים |
דוחות וכתבות מקצועיות |
מצב הפיננסי, אסטרטגיה, האתגרים העתידיים |
המטרה שלנו היא לדאוג לך. הניסיון הרב שלנו באיסוף מידע עסקי, הצוות המיומן והיצירתי, מובילים לפיצוח כל משימה, גם אם היא נראית מורכבת.
כל עבודה מתחילה מיצירת אסטרטגיה ובחירת מתודולוגיה שמותאמת על פי דרישה כשאנחנו בוחרים את אופן הפעילות והאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. כל זאת כדי להביא אליך מידע מהימן, במהירות האפשרית.
ממצאי מודיעין עסקי שמתבצע ע"י משרד מורשה מטעם משרד המשפטים יכולים לשמש כראיות בבתי המשפט.
משרד חקירות עוגן מבצע חקירות בפריסה ארצית וגם בחו"ל.
מינימום הזמן הנדרש כדי להשיג מודיעין עסקי איכותי תלוי במספר פרמטרים כמו סוג המידע, אזור הפעילות, מורכבות המקרה ועוד. חברת מודיעין עסקי מנוסה תספק לכם מראש הערכה משוערת.