חקירות פרטיות

"עוגן" - מתמחים ומובילים בחקירות פרטיות

דוגמה של ציוד למעקב שעוזר בעט חקירות פרטיות - עוגן

"עוגן" הינו משרד חקירות המתמחה במגזר העסקי והציבורי. המשרד מספק שירותי חקירות פרטיות מעל 20 שנה ופועלת בכל רחבי הארץ וגם בחו"ל. 

רקע כחול שקוף לדפי האתר

חשוב לדעת

הזמן המתאים לבצע חקירות פרטיות

שעון עגול ואדם בערפל שמייצגים הזמן המתאים לבצע חקירות פרטיות - עוגן

עסקים או ארגונים רבים פונים למשרדי חקירות פרטיות לצורך איסוף וקבלת מידע, אימות חשדות נקודתיים או מניעת בעיות עתידיות כמו במניעת מעילות או ביצוע סקר סיכונים. באופן כללי אפשר להגיד כי הזמן המתאים ביותר לפנות למשרד הוא בהקדם האפשרי, אך חשוב להבין מה משמעות הדבר ולהבין באילו מקרים יש לפתוח בחקירה. להלן מספר מקרים שמומלץ לפנות למשרד חקירות. 

אייקון של חשדות בתוך הארגון המייצג חקירות פרטיות מטעם משרד חקירות עוגן

חשדות בתוך הארגון

העובדים בארגון חשופים למידע, תוכנות, פטנטים וכספים. כל אלה הם נכסים של הארגון ואמורים להישאר בתוכו בלבד. עם זאת לא פעם קורה שהמידע זולג החוצה, בשל פעולה מכוונת או בלי שהעובד התכוון לכך. החוכמה היא להצליח לזהות את הפגיעה בשלב מוקדם, לאשר את המידע ולפעול בהתאם לממצאים.

חקירה פרטית מתבצעת בתוך הארגון כאשר החוקר יכול להשתלב בארגון כאחד העובדים ולהוציא את המידע מבפנים והוא יכול להתחזות למתחרה שמנסה להוציא מידע. החוקר יכול לשלב אמצעים של מעקבים, ליצור קשר עם אנשים רלוונטיים דרך הרשתות החברתיות ועוד. הוא יפעל למצוא את הגורם המזיק, להבין כמה נזק נגרם ויספק לארגון מידע שאפשר יהיה להשתמש בו גם בערכאות משפטיות.

2 מבנים קטנים מתמזגים במבנה אחד גדול שמייצג מצב בדיקה לקראת מיזוג ורכישה בעט חקירות פרטיות - עוגן

לקראת מיזוג ורכישה

התמזגות או רכישה עם חברה אחרת זו פעולה שאמורה להטיב עם הארגון. בכל שלבי המשא ומתן הארגון נחשף למידע שניתן לו, למידע שהצד השני רוצה לספק או חייב לספק. עם זאת ברור לכל הצדדים שכל אחד מנסה להאדיר את עצמו וכי יתכן שמידע מסוים יישאר חסוי וחבוי. כל ארגון שנמצא לקראת תהליך מיזוג או רכישה חייב להזמין חקירה.

במסגרת החקירה יבחן החוקר את הצד השני. הוא יאסוף מידע פיננסי, מידע שנוגע לפטנטים ובנוגע להתנהלות הצד השני. כל זאת בצורה חוקית בלבד תוך גישה למאגרים פתוחים, דיבוב אנשי מפתח על ידי שיתוף פעולה שלהם ושימוש באינטרנט. המידע שימצא יכול להשפיע על המשא ומתן, על ההחלטות שיתקבלו ולהעניק לארגון כוח רב.

לחיצת ידיים חצים מלה וסימן דולר מייצגים חקירות פרטיות בהתקשרות חדשה

בהתקשרות חדשה

כוח האדם הופך במידה רבה את הארגון למי שהוא. כל ארגון מעסיק עובדים, מחליף אנשי מפתח, בא בהתקשרות עם לקוחות וספקים. הארגון מבצע את ההתקשרויות השונות על סמך מילים שנאמרות לו ועל סמך מידע שהחליטו להראות לו. הבעיה היא שלא פעם ההחלטות הללו יכולות להשפיע על הצלחתו של הארגון ועל עתידו.

חקירות פרטיות נעשות מול אדם זה או אחר והן מאפשרות לבחון את אמינות הצד הנחקר. החקירות מוציאות מידע פיננסי, מידע על העבר של האדם וניסיונות הסתרה. כדי לקבל החלטות נכונות ולהגן על הארגון מפני פגיעה, יש לבצע חקירה מקצועית.

כוכבי לייקים המייצגים חשש לפגיעה במוניטין הארגון הנבדק בעט חקירות פרטיות - עוגן

פגיעה במוניטין הארגון

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי אשר מביא יתרונות רבים בכל הנוגע לתקשורת ופרסום אך הוא גם מביא חסרונות רבים. אחד החסרונות הוא היכולת של גורמים שונים לפגוע במוניטין אותו הארגון בנה לאורך זמן רב. חשוב לציין כי לא כל פרסום חוויית לקוח נכנסת תחת פגיעה במוניטין שחקירה יכולה לעזור בה, אך ישנם לא מעט מקרים בהם נעשות פעולות מכוונות לפגיעה במוניטין.

חקירות פרטיות כוללות חקירות רשת והן יכולות לזהות גורמים אנונימיים שמנסים לפגוע בארגון ולנצל פתחים שעלולים להשפיע עליו. ניסיונות שכאלה יכולים במקרים חמורים גם להוביל לסגירת הארגון ולאובדן מקומות עבודה רבים. חקירה מקצועית מאתרת את הגורמים הפוגעים ועוצרת אותם בשלב מוקדם.

טופס שמייצג ביצוע סקר סיכונים בעט חקירות פרטיות של עוגן

ביצוע סקר סיכונים

ארגונים, חברות ועסקים צריכים לא פעם לבצע סקר סיכונים. הסקר רחב מאד, חולש על כל המחלקות ומאפשר לזהות את נקודות החולשה של הארגון. בתוך כך נבדקת מערכת אבטחת המידע של החברה, נבחנים הנהלים והאם הם מתקיימים בפועל. החקירה יכולה להתבצע באופן גלוי כך שהעובדים עצמם יוכלו להתריע על בעיות.

סקר סיכונים מאפשר לארגון לדעת מול מה הוא עומד, מהן נקודות החולשה שלו ולהכיר בהן כדי למנוע מהסכנות להתממש. כל ארגון יודע שיכולים להיות בו פגמים וכי אי אפשר לכסות את כל המחלקות וכל נקודה. החקירה מאפשרת לקבל ידע מהותי שעוזר לארגון לשנות נהלים, לקבוע חוקים ולקבוע כיצד הוא רוצה להתנהל בהמשך הדרך.

איש עם סימן שאלה מעל ראשו המייצג מצב ברגע שעולה חשד - לפני פנייתו לחקירות פרטיות

ברגע שעולה חשד

ברגע שישנו חשד מול גורם פנימי או חיצוני, יש לפעול לאיסוף המידע האמין ביותר ולפעול בצורה חכמה שתטיב עם הארגון. חשדות יכולים להיות בנוגע לגניבת מידע, מעילה בכספים, ניסיונות סחיטה ופעולות חיצוניות שבאות לנצל את העובדים. ברגע שעולה חשד לפעילות לא תקינה שעלולה לפגוע בארגון, יש לפתוח בחקירה.

בהתייעצות משותפת יוחלט כיצד נכון לארגון לפעול וכיצד נכון לבצע את החקירה. בהתאם למורכבות הנושא ומספר הגורמים שנחשדים יוחלט כמה חוקרים יהיו מעורבים בחקירה ובאילו כלים הם ישתמשו במהלכה. המטרה היא לספק מידע בצורה מהירה כדי למנוע ולצמצם פגיעות בארגון.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
רקע כחול שקוף לדפי האתר

היתרונות של חקירות פרטיות

אדם מול לפטופ המייצג עבודה של חקירות פרטיות - עוגן

חקירות פרטיות נעשות על ידי מומחים בתחום אשר מכירים את המורכבות של הנושא ושל כל ניסיון פגיעה ושיודעים להשתמש בכלים חוקיים בלבד להשגת המידע. הניסיון הקודם, הידע והכלים מאפשרים לארגון ליהנות מיתרונות רבים בסיום החקירה:

עדויות ממשיות

ברגע שישנו חשד מול אדם אחר ואין עדויות לכך שביצע פעולה שאינה תקינה, הכל נמצא בגדר החשד. אנשים שפועלים שלא בתום לב לא ימהרו להודות במעשיהם ולכן יש צורך בחקירה סמויה אשר תספק את העדויות למעשים. חשוב לציין כי כל החומר נאסף באופן חוקי כך שאם יהיה צורך לפנות לגורם משפטי, הארגון יוכל להשתמש במידע שברשותו.

שקט נפשי

חקירה מקצועית מסתיימת בקבלת דו"ח מסודר ועדויות מצולמות או מוקלטות. אם החשדות הראשוניים נמצאו כלא קיימים, הארגון יכול להמשיך לפעול ברוגע, אך אם החשדות מאוששים, הוא יכול לקבל החלטות בבטחה. אף ארגון לא רוצה לקבל את ההחלטות הלא נכונות רק כיוון שלא היה לו את המידע הנדרש לקבלן. ידע הוא ללא כל ספק כוח והוא מאפשר לארגון להתנהל בשקט נפשי תוך ידיעה שהוא מקבל את ההחלטות הנכונות.

טיפול ותיקון בעיות

חקירה פרטית מאפשרת לארגון לדעת מה קורה אצלו. היא יכולה לבחון את תרבות העבודה, לזהות התנהלות שלילית או מזיקה ולאתר את נקודות החולשה של הארגון. תוצאות החקירה מאפשרת לטפל במהירות בבעיות שכבר קיימות או למנוע מהן לעלות על פני השטח. המידע שהחקירה מספקת לארגון מאפשר לו לקבל החלטות ניהוליות ולהחליט כיצד לפעול כדי להוביל את הארגון למקום הנכון עבורו.

פעילות בשלב מוקדם

במקרה והחקירה מגלה כי ישנו גורם מסוים שפוגע בארגון או שישנן נקודות חולשה שעשויות להוביל לפגיעה עתידית, הארגון יכול לפעול, מיד. קל וזול יותר למנוע בעיה מאשר לטפל בה וקל וזול יותר לטפל בה בתחילת הדרך מאשר כשהיא מתפתחת לגדולה וגורמת לנזק גדול. חקירות פרטיות מאפשרות לארגון לגלות את המידע הנחוץ לו בהקדם ולפעול במהירות בדרך הנכונה.  

הגנה משפטית עתידית

כל ארגון פועל בדרך שהוא קבע כאשר ההחלטות מתקבלות בין היתר תוך התחשבות בתקנות. השאיפה של הארגון היא לפעול בדרך חוקית שמגנה על העובדים, הלקוחות, הספקים וכל מי שנמצא איתו בקשר. עם זאת לעתים העובדים פועלים שלא לפי התקנות או הכללים של הארגון, מסיבות שונות ומגוונות. חקירה יכולה למצוא התנהגות שכזו ולעזור לארגון להיות מוגן בעתיד מבחינה משפטית, אם יצטרך זאת.

כיצד נכון לפעול לפני שפונים למשרד חקירות

בעת הזמנת חקירה פרטית ההמלצה היא לצמצם ככל האפשר את מספר השותפים שיודעים על כך. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם חברת חקירות מקצועית לפני שיתוף המידע ובוודאי לפני עימות מול גורם זה או אחר בארגון שעולה מולו החשד. החברה תוכל לייעץ כיצד לפעול כדי להגיע לתוצאות הטובות והאמינות ביותר.

כיצד נכון לפעול לאחר קבלת הממצאים?

אחת השאלות שארגונים רבים תוהים לגביה היא כיצד הם יפעלו לאחר שיקבלו את הממצאים. התשובה לשאלה זו לא אחידה כיוון שכל חקירה מתמקדת בתחום אחר ומביאה תוצאות שונות. במקרה של סקר סיכונים הארגון יכול לשבת וליצור תוכנית לשינויים שיעזרו לו להתגבר על נקודות החולשה שלו. הוא יכול להשתמש בידע שיש בידו כדי להימנע מבעיות עתידיות ולהחליט מתי לבצע את הסקר הבא.

כל חקירה אשר מצביעה על ניסיונות פגיעה בארגון, מבפנים או מבחוץ, דורשת התייחסות רצינית ומידית. אף ארגון לא יכול להרשות לעצמו המשך פעילות רגיל לאחר שהחשדות שלו נמצאו אמיתיים. עם זאת, יש לפעול באופן שיאפשר לארגון להמשיך לעבוד באופן תקין, בלי להיפגע בדרך. לא פעם כשארגון מגלה שנעשו מעילות פנימיות הוא מסתכן בכך שהחשיפה שלהן תוביל לפגיעה במוניטין ויהיה לו קשה להתמודד מולה.

התפקיד של משרד החקירות הוא לסייע לארגון ככל האפשר בכל הנוגע למציאת הממצאים וקבלת ההחלטות אך יש לזכור כי ישנם גורמים רבים שמשפיעים על ההחלטה כיצד לפעול. כך או אחרת, כאשר לארגון יש מידע, הוא יכול לפעול ולהחליט את ההחלטות הנכונות עבורו.

בחירת חברת חקירות פרטיות​

איש מחזיק אייפוד עם סימני אדם עם מחשב ולוגו של משרד חקירות פרטיות עוגן

חברת החקירות יכולה לסייע לארגון באיסוף המידע הרלוונטי ובקבלת ההחלטות הנכונות עבורו. לשם כך עליה להביא ניסיון ספציפי בתחום חקירות מוסדיות (ארגונים, חברות, עסקים, עמותות, מוסדות ציבור ודומיהם). 

חברת החקירות חייבת לפעול בצורה חוקית בלבד ולהבטיח כי הארגון יוכל להשתמש בממצאים גם בשימוש פנימי וגם בבית משפט, אם יחליט בכך.

בעת בחירת חברת חקירות יש לבחון את הקשר האישי של מזמין החקירה עם החברה. חשוב שתהיה תקשורת בין השניים, שהיא תהיה דיסקרטית לחלוטין ושהחוקרים יפעלו למען הארגון בלבד. 

כבר בשיחה הראשונה יש לבחון את התקשורת, לשאול שאלות ולוודא כי המזמין מקבל תשובות לשאלותיו ולדעת כיצד החברה פועלת. כמו כן חשוב לשמוע על ניסיון החברה, ההתמחות שלה ועל הגישה שלה לחקירה המתבקשת.

שאלות ותשובות

ממצאי החקירה שמתבצעת ע"י חברת חקירות מורשה ע"י משרד המשפטים יכולים לשמש כראיות בבתי המשפט.

חברת עוגן מבצע פועלת בפריסה ארצית וגם בחו"ל.